preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bratoljuba Klaića, Bizovac

Login
Kalendar
« Svibanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Anketa
Dnevno provedem za računalom :





Korisni linkovi

 

 

  

   
 
       
       
 
 
        
        
        
 
      

 

   

      

 

    

 

   

     

     

     

   

    

 

    
 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 11. 2010.

Ukupno: 362808
Ovaj mjesec: 21792
Ovaj tjedan: 9078
Naše vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
KREATIVNOST UČENIK
Autor: Velimir Kunzinam, 30. 4. 2025.

Definicija kreativnosti

Riječ kreirati nastala je iz latinske riječi creare što znači proizvoditi stvari koje nisu prije postojale ili stvarati. Na temelju te riječi nastala je suvremena riječ kreativnost koja upućuje na moć stvaranja, izumljivanje ili proizvodnju; umjetničko stvaralaštvo i sudjelovanje u nečemu korisnom ili vrijednom (konstruktivnom, svrhovitom). Kreativnost je mišljenje i odgovarajući proces koje povezuje naše prethodno iskustvo, odgovore na stimulanse (objekti, simboli, ideje, ljude, situacije) i stvaranje najmanje jedne jedinstvene kombinacije (Parnes u Isenberg i Jalongo, 1997).

Kriteriji kreativnosti

Prema Guilford, Jackson i Messick (Isenberg i Jalongo, 1997) kreativno ponašanje mora zadovoljiti sljedeće kriterije:

1. Kreativno ponašanje je originalno; ono ima nisku vjerojatnost pojavljivanja.

2. Kreativno ponašanje je prikladno i relevantno.

3. Kreativno ponašanje je tečno; ono rezultira mnogim novim sadržajnim oblicima.

4. Kreativno ponašanje je fleksibilno; ono istražuje i koristi netradicionalne pristupe rješavanja problema.

Jedinstvene značajke dječjeg mišljenja

Kod djece su posebno važne tri značajke mišljenja koje su povezane s kreativnošću:

1) osjetljivost na unutrašnje i vanjske podražaje,

2) izostanak inhibicije,

3) mogućnost potpune obuzetosti nekom aktivnošću.

Imaginacija i mašta su velika kreativna prednost koju imaju djeca.

Kakve su kreativne osobe?

  • otvorene prema okolini
  • kritične
  • fleksibilne
  • lako se oduševe
  • imaju puno inicijative
  • originalne
  • nekonvencionalne
  • energične i hrabre
  • vole novo
  • ustrajno rade na rješavanju zadatka, problema
  • neovisne
  • zrele, emocionalno stabilne i dominantne
  • imaju izrazit osjećaj za humor

I mi u školi imamo puno kreativnih i talentiranih učenika. Jedna od takvih je i naša učenica 3. razreda, Nika Novoselić. Svaki slobodan trenutak Nika iskoristi kako bi nešto nacrtala ili napisala pjesmu – dvije. U nastavku donosimo neke od njenih literarnih uradaka.

SRPANJ

Stigao i srpanj.

Prošao je lipanj,

Najljepši je dan

Jer stiže moj rođendan.           

 

LJUBIČICA

Ljubičica ja sam,

Ljupka i mila.

Zimske sam snove,

Do proljeća snila.

 

 

DAN PLANETE ZEMLJE

Kad zamislim,

Zašto ljudi bacaju smeće.

Treba se zeleniti,

Kao malo cvijeće.

Počinjem ju čistiti,

Treba biti čista.

Smišljam planove,

Da se od sreće blista.

 

 

POTOČNICA

Potočnica ja sam,

Jako lijepa.

Donosim drugima

Proljetnog veselja.

 

 

PRIČEST

Stigla nam pričest,

Nismo više djeca.

Sad smo prvopričesnici,

Dosta nam je keca.

   

LIPANJ

Stigao je lipanj.

Prošao je svibanj.

Dobar je dan

Jer stiže bratov rođendan.

* fotografije su preuzete s https://www.pexels.com/ ili https://www.istockphoto.com/

 

Psihologinja škole

Zvončica Kučanda






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju