
| « Siječanj 2026 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Područna škola Brođanci
Područna škola Samatovci
Područna škola Habjanovci
Područna škola Cret Bizovački
Promicanje kulture mira i nenasilja
Naša se škola s ponosom uključila u provedbu projekta Mirotvorac, snažne inicijative koja promiče kulturu mira, međusobnog poštovanja i prevenciju svih oblika nasilja. Projekt provodi neprofitna udruga Auxillium, a u sklopu njega će se u holu škole održati predavanje 19. studenoga 2025. godine, tijekom trećeg školskog sata, namijenjeno učenicima sedmih i osmih razreda.
Tijekom događanja učenici i djelatnici škole moći će kupiti knjigu Marijana Gubine – „260 dana” po promotivnoj cijeni od 10 €.
„Mir počinje u svakome od nas. Kad naučimo oprostiti, gradimo svijet bez mržnje.”
— Marijan Gubina
🎬 Film „260 dana” – priča o boli, oprostu i nadi

U znak priznanja za uključivanje naše škole u projekt Mirotvorac, ravnatelj Marko Teskera i vjeroučiteljica Marina Školka pozvani su kao VIP gosti na svjetsku premijeru filma „260 dana”, održanu 2. studenoga 2025. u Gradskom vrtu u Osijeku.
Film „260 dana” potresna je ratna drama utemeljena na istinitoj priči Marijana Gubine, koji je kao desetogodišnjak proveo 260 dana u srpskom logoru tijekom Domovinskog rata.
Radnja prati njegovu obitelj dok se njihov miran život u Dalju ruši dolaskom rata i izdajom susjeda. Nakon 260 dana zatočeništva, obitelj se bori za slobodu i novi početak.
Kasnije, događaj u Marijanovoj trgovini budi sjećanja koja je želio zaboraviti, prisiljavajući ga da se suoči s prošlošću i pronađe snagu za oprost.
Film istražuje teme gubitka, traume i pomirenja, pokazujući kako se i iz najveće boli može izgraditi put prema miru i ljudskosti.
Režiju potpisuje Jakov Sedlar, a uz hrvatske glumce u filmu sudjeluju i međunarodne zvijezde poput Tima Rotha, Armanda Assantea i Angele Mine.
Knjiga „260 dana”, prema kojoj je film nastao, prevedena je na 14 jezika i svjedoči o snazi duha i oprosta.
Naša Tia na filmskom platnu! 🎬

Ponosni smo što možemo istaknuti uspjeh naše učenice Tije Franjić, učenice 7. razreda, koja je sudjelovala u snimanju filma „260 dana“ u ulozi statistice.
Tia je već godinama aktivna članica Dramskog studija – starija sekcija pri Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića u Osijeku, gdje razvija svoj glumački talent i ljubav prema sceni.
U razgovoru s nama, Tia je podijelila dojmove sa snimanja:
„Bilo je jako uzbudljivo i pomalo naporno. Jednom smo morali snimati već u četiri sata ujutro! Bilo je zanimljivo vidjeti kako sve to izgleda iza kamere – šminkanje, kostimi, ponavljanje scena... Bio je to pravi izazov, ali i nezaboravno iskustvo.“
Čestitamo Tiji na ovom vrijednom iskustvu i želimo joj mnogo uspjeha u daljnjem umjetničkom stvaralaštvu! 🌟

Marina Školka, vjeroučiteljica
Dana 3. studenoga učenici prvog razreda sudjelovali su u projektu „Učim živjeti“, koji provodi Udruga Zdenac pod vodstvom misionarke Ane Papac.
Tijekom radionice učenici su naučili gdje se nalaze Venezuela i Tanzanija, upoznali se s načinom obrazovanja djece u Africi te s njihovim uvjetima života. Gospođa Ana podijelila je s njima dojmove i iskustva sa svojeg boravka u Tanzaniji, a djeca su s velikim zanimanjem pogledala i reportažu o dolasku mlade Anne Ngawe u Hrvatsku.

Iz prve su ruke saznali više o prehrani afričke djece, tradicionalnim jelima i njihovoj pripremi. Nastavni sat završili smo zahvalom dragom Gospodinu na miru, zdravlju, obitelji i blagostanju koje uživamo, svjesni koliko je to dragocjeno u usporedbi s djecom diljem svijeta.
Kao završnu aktivnost učenici su izrađivali magnete u obliku slova od slanog tijesta, koje će koristiti tijekom svojeg daljnjeg školovanja.
Sudjelovanjem u projektu potaknuli smo solidarnost, promicali toleranciju i uvažavanje različitosti među učenicima.
Ivana Šaravanja, učiteljica razredne nastave i
Marina Školka, vjeroučiteljica
|
Bizovac, 7. studenoga prije 34 godine, dvadesetak ranjenih, osmero poginulih, a među njima i maleni Dragan, naš učenik. Svake nas godine mjesec studeni podsjeti na tužne i tragične trenutke kroz koje je naša domovina prolazila tijekom Domovinskog rata. Bizovac je tog sunčanog i vedrog četvrtka, 7. dana mjeseca studenoga, osjetio najteže posljedice ratnog ludila – među žrtvama raketnog napada bilo je i jedno dijete, nevino i nesvjesno opasnosti koje su vrebale nad njim. Prema riječima njegova brata Dalibora s kojim je razgovarala naša bivša učenica Iva Salapić, dječak Dragan Cvetković bio je sasvim običan jedanaestogodišnjak koji je volio igrati nogomet i pecati – kao i većina dječaka danas. Bio je vrlo dobar učenik, mada baš i nije volio ići u školu, no bio je uporan i tvrdoglav, što može biti i vrlina ali i mana. Budući da je bio najmlađi među braćom, često je bio izložen bratskom zadirkivanju, ali je to vrlo dobro podnosio. Županija je, kao osnivač naše škole, prije dva tjedna postavila spomen-ploču u Područnoj školi u Cretu Bizovačkom, koju je pohađao i Dragan i u njoj završio peti razred te kobne 1990./1991. šk. god. Ravnatelj škole Marko Teskera, uime svih djelatnika škole, danas je ispod spomen-ploče upalio svijeće u znak sjećanja na pogibiju Dragana Cvetkovića te pritom izrazio sućut majci i obitelji. Tajana Domanovac
|
|
|
||
Poštovani roditelji učenika od 5. do 8. razreda,
Obavještavamo vas da će se od ove školske godine u našoj školi provoditi još jedan preventivni program za učenike predmetne nastave. Riječ je o prevenciji seksualnog nasilja - SNEP 2 JUNIOR programu (SEKSUALNO NASILJE – EDUKACIJSKI I PREVENTIVNI PROGRAM 2 - JUNIOR).
Nositelj programa je Ženska soba (https://zenskasoba.hr/) - feministička, neprofitna organizacija civilnog društva osnovana 2002. godine s ciljem prevencije i suzbijanja seksualnog nasilja, pružanja direktne podrške i pomoći osobama koje su preživjele seksualno nasilje te promocije i zaštite seksualnih prava.
|
„Ženska soba u svom radu integrira zagovaračke aktivnosti u području seksualnog nasilja, temeljene na ljudskim pravima i rodno osjetljivom pristupu. Prepoznajemo snagu preživjelih i poštujemo njihova različita iskustva, stvaramo poticajno okruženje za zacjeljivanje i razvoj otpornosti, pružamo usluge osobama koje su preživjele seksualno nasilje i zajednicama te podržavamo aktivizam i društvene promjene.“ |
![]() |
Ženska soba je organizacija koja se bavi edukacijom, prevencijom, nudi podršku i pomoć – psihološku i pravnu u Centru za žrtve seksualnog nasilja, utječe i mijenja javne politike i zakonodavstvo te osigurava mrežu podrške i suradnje za žrtve i svjedoke kaznenih djela.
Autorice programa su: dr. sc. Maja Mamula, psihologinja, Kristina Mihaljević, mag. paed. soc. i Josipa Tukara Komljenović, mag. soc. iz Ženske sobe;
Dušica Popadić, psihologinja i Ljiljana Bogavac, dr. med. Iz Incest Trauma Centar – Beograd
mr. sc. Nataša Bijelić iz CESI – Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje te
prof. dr. sc. Dejana Bouillet, socijalna pedagoginja i Jelena Bićanić, prof. socijalne pedagogije kao vanjske stručnjakinje.
SNEP 2 – Junior program sastoji od ukupno osam preventivnih radionica za učenike viših razreda osnovnih škola.
U svakom razredu naglašena je jedna tema:
5. razred – Seksualno nasilje i predrasude o seksualnom nasilju
6. razred – Konvencija o pravima djeteta i seksualno nasilje u obitelji
7. razred – Elektroničko seksualno nasilje
8. razred – Seksualno nasilje u mladenačkim vezama

Radionice će se provoditi tijekom školske godine 2025./2026. od strane školske psihologinje koja je prošla edukaciju za provođenje ovog preventivnog programa. Tempo održavanja je 2 radionice – uvodna i tematska u svakom razredu tijekom nastavne godine.
Ciljevi programa
Opći: Prevencija seksualnog nasilja nad djecom.
Specifični:
•Povećanje znanja o seksualnom nasilju.
•Povećanje empatije prema osobama koje su preživjele seksualno nasilje.
•Smanjenje podržavanja predrasuda o seksualnom nasilju.
•Veća informiranost djece o mogućnostima pomoći i podrške u slučaju doživljavanja seksualnog nasilja.
Ovim putem želimo informirati i vas roditelje o temi seksualnog nasilja i što učiniti u slučaju istog te kako možete razgovarati s vlastitom djecom o temi seksualnog nasilja. Molimo da pogledate predavanje na sljedećoj poveznici:
Za sva pitanja i dodatna pojašnjenja možete se obratiti Ženskoj sobi putem e-maila (zenska.soba@zenskasoba.hr) i telefona (01/6119-174).
U prilogu šaljemo i letke sa više informacija.
Zvončica Kučanda, psihologinja
|
U utorak, 21. listopada 2025. godine učenici osmih razreda su išli na terensku nastavu u Pakrac, Lipik i Okučani. Sve je započelo ujutro u 6:45. U grupi smo bili smo zajedno sa učenicima iz Vinkovaca. Po dolasku uputili smo se prvo kod Policijske postaje Pakrac. Imali smo kratko predavanje o početku oružanog sukoba između hrvatske policije i srpskih pobunjenika ispred spomen-ploče.
|
|
|
Nakon toga uputili smo se prema kapelici u mjestu Kusonje, tamo je bio jedan od najtragičnijih događaja na pakračkom ratištu.U Gradskoj vijećnici smo imali predavanje o domovinskom ratu u Pakracu i Lipiku, od 1. do 3. ožujka 1991. godine. Podijelili smo se u dvije grupe i obilazili smo Muzej vojne i ratne povijesti i Spahijski podrum. U Muzeju vojne i ratne povijesti smo saznali i o stvarima koje su bile korištene za vrijeme rata. Uslijedio je ručak i odlazak u interpretacijski centar Vile dobre vode, koji predstavlja spoj povijesti i moderne tehnologije. Lipik je inače poznat po njihovoj ljekovitoj vodi, imali smo kratko predavanje o njihovoj tradiciji i jedinstvenost Lipika. Na kraju smo otišli u Okučane gdje smo imali kratku prezentaciju o Okučanima te njihovoj ulozi u Domovinskom ratu te smo posjetili spomen-obilježje “Kristalne kocke vedrine” u Okučanima uz stručno vodstvo. Saznali smo više o nekim događajima iz novije hrvatske povijesti. Vratili smo se svojim kućama bogatiji za jedno ovo iskustvo. Mia Kordić, 8.b razred |

Zdrava prehrana igra ključnu ulogu u očuvanju zdravlja i prevenciji kardiovaskularnih bolesti, pretilosti, dijabetesa, visokog krvnog tlaka, povišenog kolesterola te određenih oblika raka. Osim što omogućuje normalno funkcioniranje tijela i zadovoljava osnovne fiziološke potrebe, zdrava prehrana značajno smanjuje rizik od bolesti, kako kratkoročno tako i dugoročno. Svaka skupina hrane ima specifičnu ulogu u osiguravanju esencijalnih hranjivih tvari za naše tijelo. Djetinjstvo je ključno razdoblje za upoznavanje djece s novim zdravim namirnicama i razvoj pozitivnih prehrambenih navika. Navike su ponašanja koja se stječu ponavljanjem, a dom i škola su mjesta gdje djeca najviše usvajaju ta ponašanja.


Kako bi i naši učenici razumjeli važnost zdrave prehrane psihologinja je provela radionicu u 2. razredu na temu Što znači zdravo jesti? u sklopu Foodeducators projekta. Učenici su naučili zašto je važno jesti raznoliku hranu, koliko često to treba činiti i koje su koristi za zdravlje. Ova radionica imala je za cilj objasniti važnost konzumacije hrane iz različitih prehrambenih skupina kako bi tijelo dobilo sve potrebne hranjive tvari za održavanje snage, energije i vitalnosti. Učenici su po završetku radionice crtali zdrave obroke. Nakon ove radionice, učenici bolje razumiju da svaka skupina hrane nudi različite hranjive tvari i korisne sastojke, poput vlakana, te zašto je važno jesti raznoliku hranu.
Psihologinja Zvončica Kučanda
| Dragi roditelji, | |||
| molimo vas za trenutak vašeg vremena. Vaše mišljenje nam je važno i zato vas molimo da popunite upitnik koji se nalazi u sljedećoj poveznici: | |||
![]() |
|||

U upitniku ćete pronaći pitanja vezana za našu školu - kako ju vi doživljavate, kako vidite učitelje, nastavu, aktivnosti i drugo. Upitnik je anoniman. Molim vas da budete iskreni te nam kažete svoje mišljenje.
Hvala na suradnji, stojimo vam uvijek na raspolaganju.
I ove godine nastavljamo s provedbom preventivnog programa „Alati za moderno doba“. U projektu sudjeluju učenici 7. a i b razreda a provodi ga psihologinja škole. S provedbom projekta započet će se idući tjedan, 4. studenog 2025. Program se provodi kroz 10 radionica uz uvodni i završni susret.
Teme radionica su sljedeće:
1. susret–Zašto ALATI?
2. susret–Zašto radim sve što radim?
3. susret–Što je tu toliko privlačno?
4. susret–Je li sve onako kako se čini?
5. susret–Mogu li biti u ravnoteži?
6. susret–Imam li odnose u dva svijeta?
7. susret–Vrijede li ovdje isti koraci?
8. susret–A gdje sam tu ja?
9. susret–Trebam li brinuti za sebe?
10. susret–Znam li sve o alatima?
Projekt „Alati za moderno doba“ je program univerzalne prevencije bihevioralnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju "Alati za moderno doba" je namijenjen učenicima 7. i 8. razreda. Program je razvijen u okviru različitih projektnih aktivnosti na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.
Program prevencije ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju „Alati za moderno doba“ sveobuhvatan je i znanstveno evaluiran program univerzalne prevencije za učenike osnovnih škola. Utemeljen je na znanstvenim činjenicama, rezultatima inozemnih i domaćih istraživanja, kao i na znanstvenim principima uspješnih preventivnih intervencija. Ovaj program se je tri godine razvijao u okviru fakultetskih suradnji te rezultati pilot-provedbi govore o njegovoj učinkovitosti. Program je dobio pozitivno stručno mišljenje Agencije za odgoj i obrazovanje te suglasnost za provedbu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.
Projekt edukacije stručnjaka, odnosno diseminacije i implementacije u hrvatske osnovne škole provodi se uz financijsku potporu Hrvatskog Telekoma, d.d. u okviru promicanja društveno odgovornog ponašanja.
Opći cilj programa je osnaživanje učenika 7. razreda osnovne škole za razvoj njihovog odgovornog ponašanja značajnog u prevenciji ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju i ostvarivanja pozitivnih razvojnih ishoda.
Specifični ciljevi programa, koji ujedno predstavljaju kratkoročne ciljeve, jesu:
▪ poboljšano znanje učenika o rizičnim ponašanjima odnosno ponašajnim ovisnostima (u domeni kockanja i korištenja interneta - društvenih mreža i video-igara),
▪ poboljšano kritičko razmišljanje o vlastitim izborima ponašanja (uključujući rizična ponašanja) te posljedicama tih izbora,
▪ unaprjeđene vještine postavljanja ciljeva i donošenja odluka, rješavanja problema, nošenja sa stresnim događajima, odolijevanja vršnjačkom pritisku te analize i nošenja sa socijalnim utjecajima,
▪ osnažen osjećaj generalne samoefikasnosti učenika.
Sadržajem ovog preventivnog programa doprinosi se ostvarivanju odgojno-obrazovnih očekivanja kurikuluma međupredmetnih tema (prvenstveno "Osobni i socijalni razvoj", „Zdravlje" i "Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije") te se dodatno osnažuju potencijali školskih ustanova za preventivni angažman.
Ovaj program veliki naglasak stavlja na razvoj socio-emocionalnih vještina učenika važnih za razvoj osobno odgovornog ponašanja u virtualnom okruženju, odnosno prevenciju rizičnih ponašanja. Navedene vještine i kompetencije predstavljaju 'alate' koji pomažu učenicima u unaprjeđenju kvalitete života i zaštite u rizičnim situacijama te doprinose njihovim pozitivnim razvojnim ishodima, osobno i društveno odgovornom ponašanju. Kroz cijeli program prati se metafora alata, od osvješćivanja već postojećih resursa i potencijala do osnaživanja i stvaranja novih, a kako bi pri kraju programa učenici imali „kutiju punu alata“ te bili spremniji za izazove odrastanja i funkcioniranja u kontekstu suvremenog doba.
Zvončica Kučanda, psihologinja
Ove godine smo ponovo obilježili Svjetski dan mentalnog zdravlja u malo drugačijem obliku - u suradnji s Hrvatskom psihološkom komorom i naša škola je sudjelovala u akciji mjerenja raspoloženja „Dobar Dan, Kako Ste?“ s ciljem povećanja svijesti o važnosti mentalnog zdravlja, promicanja dostupnih resursa za pomoć u očuvanju mentalnog zdravlja te pružanja podrške građanima i njihovo poticanje na razgovor i traženje stručne pomoći.
Učenici, zaposlenici škole te zainteresirani stanovnici Općine su kod psihologinje u uredu mogli izmjeriti svoje raspoloženje 7. i 13. listopada.

O mentalnom zdravlju trebamo brinuti svi u školi – i roditelji i učitelji i učenici. Za rad u školi kažu da je jedan od najstresnijih poslova, je li tomu baš tako, pročitajte u korisnom i informativnom članku kolege psihologa Ivana Alagića na sljedećoj poveznici: https://kabinet.alfa.hr/blog/skolski-stresori-uzrokujemo-li-stres-sami-sebi--592. Članak nije koristan samo za učitelje već za sve koji žele saznati nešto više o stresu – što je i kako nastaje, što sve utječe na porast stresa te zbog čega su mu neki ljudi podložniji dok drugi imaju veću razinu otpornosti.
Psihologinja škole
Zvončica Kučanda

U utorak, 28. listopada, našu je školu posjetila književnica Bojana Meandžija, autorica romana Trči! Ne čekaj me.
Riječ je o autobiografskom romanu u kojem autorica, tada dijete, u obliku dnevničkih zapisa, progovara o ratnim strahotama koja je doživjela tijekom Domovinskog rata.

Susret je bio organiziran za učenike osmih razreda, koji su s velikom pozornošću slušali ovu tešku i iskrenu autoričinu priču. Nakon susreta učenici su imali priliku autorici postaviti pitanja te podijeliti svoje dojmove.

pano koji su za književni susret uredile Stella i Marta, učenice sedmog razreda
Književni susret održan je povodom Mjeseca hrvatske knjige.
Katarina Antolašić,
školska knjžničarka
Ono čemu se najviše radujemo je izlazak u prirodu!!

I ove smo godine posjetili voćnjak, travnjak i polje u jesen.Učili smo nove sadržaje, ali i ponavljali naučeno na zanimljiv način. Istraživali smo jesen - tražili smo jesenske plodove, vidjeli radove ljudi u jesen i otkrili vremenske prilike.
.
Stigla je jesen i s njom i obilje prigodnih događaja i aktivnosti. Tako smo 12. listopada, zajedno sa roditeljima i mještanima, u našoj crkvi u Habjanovcima svečano obilježili dane zahvale za plodove zemlje.Na misi koju je predvodio vlč. Ivan Kolesarić molili smo, prinosili i blagoslovili darove, recitirali smo i pjevali.

.jpg)
Učenici i učiteljice područne škole Samatovci obilježili su Dan jabuka u petak, 17. listopada. Svi su učenici toga dana donijeli jabuku i još jedno voće po izboru. Nakon velikog odmora, učenici su voće stavili na zajednički stol i krenuli s pripremom. Učenici su prvo gulili i ribali jabuke te pravili smjesu za muffine s jabukama. Zatim su uživali u okusima ostalog voća u voćnoj salati koju su također sami pripremali. Dok su se muffini pekli, izašli su van i natjecali se u prenošenju jabuke žlicom. Ubrzo ih je privukao miris pečenih muffina, pa su zajedno uživali u slasnim muffinima i zaključili da je jabuka zaista kraljica voća. Njihove vrijedne ruke i osmijeh na licu pokazuju koliko su bili uspješni i zadovoljni, a mnogi su komentirali da im je to bio najbolji dan u školi.
Tomislava Kranjčević Culek, učiteljica razredne nastave
Ostale fotografije pogledajte ovdje.

U područnoj školi Samatovci, u nedjelju 12. listopada, obilježen je Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje. Učenici su donijeli kruh, peciva i kolače koje su pripremili kod kuće sa svojom obitelji. Zajedno su uredili stol, recitirali i pjevali pjesme o kruhu.
Ostale fotografije pogledajte ovdje.

Dana 14. listopada 2025. našu je školu posjetila glumačka postava Teatar to Go, u kojoj glume Matko Duvnjak Jović, Ivan Pokupić i Goran Smoljanović.
Izveli su interaktivnu predstavu o poznatom restoranu „Krumpirov pri“, u kojemu rade šef kuhinje i njegov pomoćnik. Predstava je osmišljena tako da uključuje i učenike razredne nastave, koji su s veseljem sudjelovali u pojedinim scenama.

Kuhari u školskoj knjižnici
Radnja predstave doživljava vrhunac kada restoran posjeti najveći gurman u gradu, koji naručuje jela koja glavni likovi ove komične priče najčešće ni nemaju u ponudi.
Učenici su tijekom izvedbe uživali, smijali se i aktivno sudjelovali, a na kraju su glumačku postavu nagradili velikim pljeskom.

Glumačka postava sa školskim kuharicama
Na kraju predstave glumci su se fotografirali s našim kuharicama - Marjanom i Andrejom.
Katarina Antolašić,
školska knjžničarka
KONTAKT:
ŠKOLSKA LIJEČNICA:
Ivana Balta, dr. med., specijalistica školske i adolescentne medicine
MEDICINSKA SESTRA:
Barbara Šencaj, mag. med. techn.
Nastavni zavod za javno zdravstvo Osječko- baranjske županije
Drinska 8, Osijek (ambulanta 41)
Telefon: 031/ 225-752
E-mail: zz-skolska-medicina-04-os@zzjzosijek.hr
Terminko: https://terminko.hr/lokacija/osijek4
Radni dani (teren ili ordinacija):
-ponedjeljak i utorak poslijepodne
-srijeda i četvrtak prijepodne
-petak promjenjiv
Uvijek u ambulanti: utorkom popodne

Plan i program djelatnosti školske medicine (šk. GOD. 2025./ 2026.)