preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bratoljuba Klaića, Bizovac

Login
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Anketa
Dnevno provedem za računalom :





Korisni linkovi
 

Flag Counter

 

 

 

  

   
 
       
       
 
 
        
        
       
 
      

 

   

      

 

    

 

   

     

     

     

   

    

 

    
 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 11. 2010.

Ukupno: 269688
Ovaj mjesec: 747
 

 

Facebook stranica školske knjižnice

MREŽNI KATALOG ŠKOLSKE KNJIŽNICE:

Sportske radosnice

Klikni na ikonu

Školska knjižnica

Područne škole

    Područna škola Brođanci

    Područna škola Samatovci

   Područna škola Habjanovci

   Područna škola Cret Bizovački

 

 

   

   

 
   
 
   
 
  
 
 
Upute za razrednike:
e-Dnevnik za razrednike
Upute za nastavnike:
e-Dnevnik za nastavnike

     Bizovački divan

 

 

 

 

Naše vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
JA SAM PETAŠ
Autor: Velimir Kunzinam, 15. 10. 2021.

Prijelaz iz razredne u predmetnu nastavu je promjena koja ne utječe samo na dijete nego i na cijelu obitelj, donoseći izazove vezane uz školski uspjeh i socioemocionalni razvoj. Ova promjena može biti praćena strahom, nesigurnosti, neugodom i stresom. Često se dogodi da očekivanja koja imaju i učenici i roditelju ostanu neispunjena a da početni uspjeh bude niži u odnosu na razrednu nastavu - “odlični” nisu više odlični, “vrlo dobri” nisu više vrlo dobri, a ima i onih s negativnim ocjenama.

Što se sve mijenja?

  • Dolazak učenika iz područnih u matičnu školu, putovanje autobusom
  • Novi učenici u razredu
  • Novi razrednik/ica
  • Novi predmeti a novi i učitelji
  • Neizvjesnost – Što donosi 5. razred?
  • Različiti pristupi i zahtjevi učitelja, različiti kriteriji i načini rada, predavački stilovi
  • Sadržaji složeniji i zahtjevniji
  • Duži boravak u školi
  • Više učenja i školskih obaveza

Osim toga, djeca se nalaze u razdoblju predpuberteta i u njima se počinje javljati razdor između rastuće želje za samostalnošću s jedne strane i ovisnosti o roditeljima i odraslim osobama s druge a utjecaj vršnjaka postaje sve izraženiji i počinju imati sve važniju i značajniju ulogu u djetetovom životu.

Očekivane teškoće u predmetnoj nastavi imat će učenici:

  • Koji nisu do kraja usvojili vještinu čitanja i pisanja
  • Kojima je potrebna stalna pomoć u učenju
  • Koji nisu automatizirali računske operacije
  • Koji nemaju razvijene radne navike
  • Koji nemaju primjereno znanje iz razredne nastave
  • Koji se teško prilagođavaju
  • Koji ne znaju učiti – nemaju razvijene adekvatne tehnike učenja
  • Koji imaju prevelika i nerealna očekivanja od sebe
  • Čiji roditelji imaju previsoka i nerealna očekivanja
  • Učenici s teškoćama koje nisu prepoznate

Koje mogu biti posljedice?

  • Razočaranje
  • Gubitak motivacije
  • Slabiji uspjeh – loše ocjene
  • Negativan stav prema školi i učenju
  • Neorganiziranost
  • Zbunjenost
  • Teškoće pažnje i koncentracije
  • Strah od škole
  • Psihosomatske smetnje (bolovi u trbuhu, glavobolje i ostale smetnje koje nemaju tjelesni uzrok)

Kako roditelji mogu i trebaju pomoći?

  • Na prve znakove pružite podršku i ohrabrenje, ali trebate i stvoriti uvjete za rad i učenje, te imati adekvatni nadzor i kontrolu.
  • Osigurajte djetetu stalno mjesto za učenje bez ometanja (računalo, PS, TV).
  • Savjetujte dijete da maksimalno koristi nastavu, rad u školi, dodatni i dopunski rad nastavnika.
  • Učite dijete da se nagradi za napredak i uspjeh – pohvalom ili nečemu u čemu uživa.
  • Hvalite i hrabrite za mali napredak, kritizirajte postupke, a ne ličnost. Naglasite u čemu je dobro i gdje bi još moglo napredovati.
  • Pomozite djetetu organizirati raspored dana, vrijeme učenja i slobodno vrijeme. Na taj način dijete se navikava na rad u određeno vrijeme, stvara naviku i dosljednost u radu. Dosljednost i redovitost je ključ kvalitetnog učenja!
  • Informirajte se o tome kako je dijete provelo dan, što se događa u školi. Razgovarajte o školi, druženjima, prijateljima, aktivnostima, ne samo o ocjenama. Ukoliko na vrijeme dobijete informaciju o nekom problemu, prije ćete moći reagirati.
  • Zajedno se s njim prisjetite i ponovite šta su danas radili u školi. To je prvo i najvažnije ponavljanje poslije obrade. Pomaže zapamćivanju, jer proces zaboravljanja je najintenzivniji i najbrži neposredno nakon učenja.
  • Inzistirajte na redovitom izvršavanju svih obaveza i kućnih i školskih.
  • Razvijajte kod djeteta pozitivan stav prema školi i učenju.
  • Potičite na druženje s vršnjacima i izvannastavnim aktivnostima.
  • Ne očekujte savršenstvo i ne namećite svoje neostvarene ambicije.
  • Hvalite i potičite uloženi trud i zalaganje a ne fokusirajte se samo na ocjene.
  • Razgovarajte s djetetom o mogućim razlozima za neuspjeh - provjerite pripisuje li neuspjeh nedovoljno uloženom trudu ili manjku sreće. Djeca koja svoje rezultate pripisuju uloženom trudu i naporu imaju veći osjećaj kontrole nad situacijom, sigurniji su u sebe, motiviraniji, samostalniji, spremniji uložiti veći trud i više se zalagati.
  • Ne uspoređujte dijete s drugima već s njime samim (npr. Prije pola godine si mogao…a sad možeš…vidiš kako si napredovao/la!)
  • Kazna treba biti u obliku uskraćivanja privilegija ili onoga što dijete voli. Kazna mora biti primjerena dobi djeteta i vremenski ograničena.
  • Budite dosljedni kao roditelji.
  • Surađujte sa školom, redovno dolazite na informacije i roditeljske sastanke, surađujte s razrednicom/kom jer je on najvažnija osoba za rješavanje svih problema. Surađujte i informirajte se i kod predmetnih učitelja.
  • Upoznajte se sa načinom rada nastavnika, kriterijima ocjenjivanja, obavezama koje učenika očekuju.
  • Iako je 5. razred (pa i kasnije) pomozite djetetu u učenju.
  • Ne prihvaćajte ispriku za neuspjeh, nije sva krivnja u učiteljima, teškom gradivu, nepravednosti učitelja i sl.
  • Ne prihvaćajte uvrede i šale na račun učitelja, a svoje mišljenje i stavove ne iznosite pred djetetom nego zadržite za sebe ili prokomentirajte kada dijete nije prisutno. Kasnije više nećete moći inzistirati na vašem ili bilo čijem autoritetu.
  • Ukoliko vaše dijete ima problem u učenju, odnosima s vršnjacima, učiteljima – obratite se prvo razredniku, ukoliko se problem nastavlja onda stručnoj službi a ako se ni tada problem ne riješi – obratite se ravnatelju.

A što kažu sami petaši?

Razliku predmetne od razredne nastave vide po tome što ih je više u razredu i imaju više prijatelja. Također imaju veći broj predmeta i više gradiva a tu su i novi učitelji. Neki učenici navode da im je sada bolje jer imaju odmor. 5. razred procjenjuju težim u odnosu na prijašnje a neki učenici i zabavnijim. Iznose i da je razlika u tome što ukoliko naprave nešto loše onda odlaze na razgovor ravnatelju ili psihologinji a ranije su išli samo kod učitelja.

U 5. razredu im je teže ili lošije to što su svi u jednom razredu a ne u dva, što imaju određene predmete koje ne vole i više predmeta a samim time i više gradiva pa moraju i više učiti. I učenicima se sada teško priviknuti na sve te promjene u 5. razredu.

Ljepšim, lakšim, boljim procjenjuju nove učitelje, pojedine predmete koje vole i koji su im zanimljivi, veći prostor, što ih ima više u razredu, novi prijatelji i veći broj prijatelja te što sada imaju dvoranu za tjelesni.

I za kraj:

Uspjeh ne dolazi bez truda i napornog rada. Imajte na umu da roditelji i škola nisu neprijateljske skupine, nego suradničke radi postizanja konačnog cilja – uspješnog i dobro odgojenog čovjeka. Zato nam se uvijek možete obratiti za savjet ili pomoć.

BUDIMO DJECI UZOR.

Psihologinja

Zvončica Kučanda






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju